fredag 12 juni 2009

ADVANCE PATROL/MIN MUSIK


IMPALA/ADVANCE PATROL= KÄRLEK
Vet inte var jag skall börja, träffade dom när de fortfarande var kids, dessa energiska killar kom in till butiken kring år 2000, vi höll på med en massa fester och konserter och just då skulle vi göra ett femdagars jam på Impala med liveshows som innefattade breakdance graffiti rapping open mic osv, de undrade om dom fick köra inne i butiken och självklart sa jag ja, deras glädje var enorm och jag märkte hur dom bara gnistrade till. dom körde sist den dagen, så omkring sju på kvällen dök dom upp med hela området och kickade ut den i butiken, det var en övergrym känsla med alla hommies som stod och diggade i takt till musiken. detta var AP's första spelning. Om du lyssnar på låten min musik kan du höra ROCCSPOTS säga Vi har rockat från Panora till Impala ner till Inkonst... Rocca du är min boy.
Inkonst låg tidigare nere vid folketspark där vi brukade göra fester, vi kommer att berätta mer om detta när vi börjar gräva i arkiven. Gonza var förbi i dag och vi snackade om nuet och den nya skivan El futuro som går att ladda ner på globalgonza.com. Ni kommer få höra mer om AP 
i framtiden kanske till och med hittar vi den första spelningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar